Atragerea clienților este o provocare pentru multe afaceri, astfel că este necesară cunoașterea și înțelegerea clientului ideal și a nevoilor sale pentru a putea oferii soluții relevante și valoroase.
Pentru mulți dintre antreprenorii aflați la început de drum, există tendința de a încerca să-și transforme afacerea într-o reflectare a lor, când, de fapt, ar trebui să fie o reflectare a clientului lor ideal.
Construind o afacere care să fie orientată către nevoile și preferințele clientului ideal, aceasta va putea să răspundă mai bine nevoilor și cerințelor pieței și să creeze parteneriate avantajoase.

Concurența

Întrebări ajutătoare

1. Care este intervalul de vârstă al clientului care dorește produsul sau serviciul oferit?
2. Cine ar putea fi mai interesat de acest produs sau serviciu, barbații sau femeile?
3. Care este nivelul de venit al potențialilor mei clienți?
4. Ce nivel de educație au aceștia?
5. Care este starea lor civilă sau familială: Sunt căsătoriți, necăsătoriți, divorțați? Au copii, nepoți?
6. Ce informații cunoști despre stilullor de viață?
7. Care ar putea fi motivul sau ocazia de cumpărare?
8. Necesitatea achiziției ar putea fi încadradă într-o periodicitate săptămânală, lunară, trimestrială?
9. Care sunt hobby-urile clienților mei țintă?
10. Care sunt abilitățile pe care ar trebui să le aibe pentru a putea utiliza produsele sau serviciile oferite?

Mai multe despre clienți