Atragerea clienților este o provocare pentru multe afaceri, astfel că este necesară cunoașterea și înțelegerea clientului ideal și a nevoilor sale pentru a putea oferii soluții relevante și valoroase.
Pentru mulți dintre antreprenorii aflați la început de drum, există tendința de a încerca să-și transforme afacerea într-o reflectare a lor, când, de fapt, ar trebui să fie o reflectare a clientului lor ideal.
Construind o afacere care să fie orientată către nevoile și preferințele clientului ideal, aceasta va putea să răspundă mai bine nevoilor și cerințelor pieței și să creeze parteneriate avantajoase.
Despre crearea unui profil de client
Prin identificarea și înțelegerea unui profil de client, resursele și eforturile de promovare și publicitate pot fi adresate către acea grupă de clienți care are cel mai mare potențial de a achiziționa produsele sau serviciile oferite. Acest demers este adesea cunoscut și sub denumirea de segmentarea pieței și ajută la identificarea anumitor caracteristici, cum ar fi demografia, preocupările, comportamentul de cumpărare și nevoile specifice ale clienților.
Majoritatea afacerilor au mai mult de un client ideal, dar cu toate acestea, este important ca în etapa inițială a afacerii să se adopte o strategie clară și concentrată asupra modului de identificare a clienților, iar acest lucru implică focalizarea pe un singur profil de client ideal.
Concentrarea pe crearea mai multor profile de clienți în același timp, poate disipa atenția și eficiența, ceea ce poate duce la crearea unor profile de clienți fragmentate care să nu fie suficient de aprofundate. Atunci când eforturile sunt alocate pe crearea unui singur profil de client ideal, se poate obține o înțelegere mai profundă a nevoilor, dorințelor și preferințelor acestuia, iar produsele sau serviciile pot fi personalizate spre a se potrivi și a servi cât mai bine aceste nevoi, astfel pot fi contruite relații mai puternice cu acea audiență specifică. De asemenea, acest lucru poate ajuta afacerea să devină expert în satisfacerea nevoilor acestui segment de clienți și să le câștige loialitatea.
Pe măsură ce se reușește abordarea și satisfacerea unui profil de client, ulterior strategia se poate extinde pentru a include și alte profiluri de client ideal. Cu toate acestea, este important ca acest demers să fie realizat într-un mod planificat și bine gestionat, asigurând resursele și expertiza necesară pentru a răspunde eficient nevoilor fiecărui nou segment.
Profilurile clienților ajută la crearea unei conexiuni cu consumatorii și grupurile care împărtășesc trăsături, caracteristici și comportamente comune. Se poate obține o înțelegere mai bună a ceea ce ar putea să le placă sau nu clienților potențiali. De asemenea prin crearea unui profit de client se pot recunoaște trăsăturile și modelele de comportamentul ale consumatorilor, facilitând abordarea și comunicarea mai eficientă cu aceștia.

Concurența
Întrebări ajutătoare
1. Care este intervalul de vârstă al clientului care dorește produsul sau serviciul oferit?
2. Cine ar putea fi mai interesat de acest produs sau serviciu, barbații sau femeile?
3. Care este nivelul de venit al potențialilor mei clienți?
4. Ce nivel de educație au aceștia?
5. Care este starea lor civilă sau familială: Sunt căsătoriți, necăsătoriți, divorțați? Au copii, nepoți?
6. Ce informații cunoști despre stilullor de viață?
7. Care ar putea fi motivul sau ocazia de cumpărare?
8. Necesitatea achiziției ar putea fi încadradă într-o periodicitate săptămânală, lunară, trimestrială?
9. Care sunt hobby-urile clienților mei țintă?
10. Care sunt abilitățile pe care ar trebui să le aibe pentru a putea utiliza produsele sau serviciile oferite?