Piața în care o afacere acționează este mereu influențată de o serie de factori care îi pot schimba dinamica. Modificările legislative, schimbările economice, inovațiile tehnologice, apariția unor noi concurenți pe piața, dar și comportamentul clienților au impact direct asupra tuturor aspectelor unei afaceri și îi pot afecta performanța.

Indiferent de industria în care activează o afacere, un studiu de piață bine realizat poate reprezenta un atu și să ofere o perspectivă detaliată asupra pieței în care intenționeză să acționeze, ajutând la luarea unor decizii mai bine informate și strategice.

Studiu de Piață

Întrebări ajutătoare

1. Prin ce întrebări ar putea fi confirmată ipoteza dacă există cerere pentru produsul sau serviciul oferit?
2. Ce întrebări ar putea fi adresate potențialilor clienți pentru a afla mai multe despre nevoia pe care o rezolvă produsul sau serviciul oferit?
3. Care este frecvența pentru utulizare a unui anumit produs sau serviciu?
4. Ce fel de informații specifice despre compartamentul clienților potențiali ar putea ajuta la dezvoltarea unui produs sau serviciu mai bun?
5. Care sunt canalele de comunicare preferate de potențialii clienți?
6. Care sunt locațiile cele mai frecventate?
7. În ce măsură există o preferință de a achiziționa produse sau servicii online comparativ cu cele din magazine fizice?
8. Care sunt principalele beneficii ale produselor sau serviciilor similare existente în piață?
9. Care este reacția la prețurile sau tarifele propuse?
10. Care este emoția asociată cu achiziția unui anumit produs sau serviciu?

Mai multe despre studiul de piață