A avea inspirația de a crea o idee de afacere poate fi rezultatul a multor factori care conlucrează împreună, precum experiența și abilitățile personale, resursele disponibile, observațiile asupra ceea ce se întâmplă în jur, dezvoltarea tehnologiei sau apariției de noi oportunități.

A face să devină realitate o idee de afacere este un concept de bază în educația antreprenorială, iar un mod de a pune în valoare această idee este prin a începe să construiești în jurul ei cât mai multe aspecte și elemente care să ajute la definirea ei ca identitate și concept.

Dintre cele mai uzuale elemente de identitate ale unei inițiative noi de afacere sunt:

– definirea prin viziune, misiune și valori – aspecte conceptuale care conferă perspectiva și strategia de acțiune,
– atribuirea unei denumiri și embleme – prin care se stabilește o formă concretă de identitate și recunoaștere și
– a relata povestea – care aduce răspunsuri suplimentare celor care au curiozitatea să afle mai multe informații despre cum a apărut această idee de afacere.

  • Alegeți câteva 1-4 denumiri și embleme reprezentative pentru afacerea ta

  • Drop files here or
    Accepted file types: jpg, jpeg, png, pdf.
    • Drop files here or
      Accepted file types: jpg, jpeg, png, pdf.
      • Drop files here or
        Accepted file types: jpg, jpeg, png, pdf.
        • Drop files here or
          Accepted file types: jpg, jpeg, png, pdf.
          Costul modulului este de 50 lei
          • Alegeți câteva 1-4 denumiri și embleme reprezentative pentru afacerea ta

          • Drop files here or
            Accepted file types: jpg, jpeg, png, pdf.
            • Drop files here or
              Accepted file types: jpg, jpeg, png, pdf.
              • Drop files here or
                Accepted file types: jpg, jpeg, png, pdf.
                • Drop files here or
                  Accepted file types: jpg, jpeg, png, pdf.

                  Viziune

                  Întrebări ajutătoare

                  1. Care este motivul pentru care dorești să îți creezi o afacere?
                  2. Cum arată afacerea pusă în viziunea ta?
                  3. Care este finalul pe care aspiri să-l creezi prin afacerea ta?
                  4. Care este problema pe care vrei să o rezolvi prin intermediul afacerii tale?
                  5. Care sunt tendințele și direcțiile pe care dorești să le adopți?
                  6. Cum poate să contribuie afacerea ta celor din jur?
                  7. Care ar fi motivele pe care le poți oferi oamenilor pentru a avea încredere în afacerea ta?
                  8. Descrie ce reprezintă succesul pentru afacerea ta?
                  9. Care sunt schimbările pe care dorești să le experimenteze cei din jur ca urmare a implementării ideii tale de afacere?
                  10. Unde ți-ai dori să ajungi cu afacerea ta?

                  Mai multe despre viziune

                  Misiune

                  Întrebări ajutătoare

                  1. Ce se dorește să se creeze prin aceasta afacere?
                  2. Ce fel de activitate se dorește a fi desfășurată prin intermediul acestei afaceri?
                  3. Cum se diferențiază față de celelalte produse și servicii existente pe piață?
                  4. Care este problema pe care vrei să o rezolvi prin intermediul afacerii tale?
                  5. Cum ai identificat că există o nevoie în piață și cum ai transformat acest lucru într-o misiune pentru afacerea ta?
                  6. Ce probleme sau nevoi ale clienților dorești să abordezi prin intermediul afacerii tale?
                  7. Care este atuu-ul acestei afaceri?
                  8. Cum se poate beneficia de pe urma produselor sau serviciilor oferite?
                  9. Cum faci ca să fii văzut ca un partener care oferă soluții la probleme?
                  10. Care este promisiunea pe care o poți face în legătură cu produsele sau serviciile oferite prin afacerea ta?

                  Mai multe despre misiune

                  Valori

                  Întrebări ajutătoare

                  1. Care este comportamentul care se așteaptă în cadrul afacerii?
                  2. Ce acțiune sau decizie poți lua pe baza valorilor afacerii?
                  3. Ce este important în modul tău de a face afacerea?
                  4. Cum ai dori să fie percepută afacerea ta de către ceilalți?
                  5. Care este tipul de experiență sau amintirea pe care dorești să o oferi clienților?
                  6. Cum ți-ai propus să te implici și să câștigi din această afacere?
                  7. Care cuvinte le regăsești ca valori în afacerea ta?
                  8. Cum ai descrie fiecare dintre cuvintele identificate ca valori?
                  9. Care ar fi modul unic prin care ai defini fiecare dintre valorile afacerii tale?
                  10. Ce fel de cultură dorești să dezvolți în interiorul afacerii tale?

                  Mai multe despre valori

                  Denumire și emblemă

                  Întrebări ajutătoare

                  1. Care este mesajul pe care dorești să-l transmiți prin intermediul denumirii și emblemei afacerii tale?
                  2. Vrei să comunici o anumită idee sau concept?
                  3. Ce cuvinte sau imagini te inspiră atunci când te gândești la afacerea ta și la ceea ce vrei să reprezinte?
                  4. Denumirea și emblema alese pot fi asociate cu domeniul de activitate al afacerii?
                  5. Există anumite culori sau simboluri de referință pentru industria în care activează afacerea ta?
                  6. Cum poate denumirea și emblema să fie inspiraționale și să creeze impact pentru publicul țintă?
                  7. Denumirea și emblema alese pot fi ușor de reținut și de pronunțat?
                  8. Cum poate să fie definită afacerea prin intermediul denumirii și emblemei?
                  9. Denumirea și emblema respectă criteriul de unicitate și irepetabilitate?
                  10. Ce semnificație sau reprezentare a afacerii dorești să transmiți prin intermediul denumirii și emblemei?

                  Mai multe despre emblemă

                  Povestea

                  Întrebări ajutătoare

                  1. Cum a început totul, care au fost primii pași?
                  2. Care este pasiunea care te-a determinat să inițiezi această afacere?
                  3. Care a fost sursa ta de inspirație în crearea acestei afaceri?
                  4. Cine, ce, unde sau cum s-a contribuit la realizarea acestei idei de afacere?
                  5. Care au fost provocările întâmpinate?
                  6. Cum ai depășit aceste provocări și ce soluții ai găsit?
                  7. Cum se poate lega această poveste de nevoile clienților?
                  8. Cum ți-a dat seama că există o nevoie în piață?
                  9. Care a fost primul impact în momentul lansării produselor sau serviciilor?
                  10. Care este impresia pe care vrei să o lași oamenilor?

                   

                  Mai multe despre poveste