În cadrul oricărei afaceri trebuiesc identificate și stabilite obiectivele care să reflectă viziunea și misiunea sa, precum și valorile și principiile fundamentale pe care le-a adoptat. Acestea reprezintă fundamentul și identitatea unei afaceri și trebuie să fie reflectate în rezultatele și impactul pe care dorește să-l obțină în viitor.

Pentru a ajunge acolo este nevoie să se stabilească o strategie prin care să se confere o direcție corectă și clară, precum și stabilirea resurselor și acțiunilor concrete, necesare spre a fi realizat procesul de implementare a direcției, evitând astfel pierderi în derivă sau incertitudini.

Managementul este cel care aduce o abordare strategică în lumea afacerilor și le ajută să-și atingă obiectivele și să obțină succesul pe termen lung. Această metodă de gestionare se bazează pe stabilirea și urmărirea obiectivelor clare, măsurabile și relevante, care îndrumă acțiunile și eforturile întregii organizații.

Mai multe despre studiul de piață

Stabiliți câteva obiective SMART…

Întrebări ajutătoare

1. Care este obiectivul care se dorește a fi atins în cadrul afacerii?
2. Care sunt detaliile și cerințele specifice ale obiectivului?
3. Cum poate fi măsurat progresul și succesul în atingerea obiectivului?
4. Ce cantitate sau calitate trebuie să atingă obiectivul pentru a fi considerat îndeplinit?
5. Este obiectivul realizabil în raport cu resursele disponibile?
6. Ce abilități, cunoștințe și abilități sunt necesare pentru a atinge obiectivul?
7. Cum se aliniază acest obiectiv cu viziunea și misiunea organizației?
8. Ce cantitate sau calitate trebuie să atingă obiectivul pentru a fi considerat îndeplinit?
9. Care este termenul limită pentru atingerea obiectivului?
10. Există anumite etape intermediare sau termene intermediare pentru măsurarea progresului?

Mai multe despre obiectivele SMART