Atunci când se prezintă în piață un produs sau serviciu, este important ca descrierea acestora să fie explicată pe deplin, având în vedere faptul că pot dispune de caracteristici sau particularități cu care consumatorii nu sunt suficient de familiari.
Accentul se pune pe a explica mai ales cum produsul sau serviciul rezolvă o problemă specifică sau îmbunătățește viața și experiența consumatorilor cărora li se adresează. În prezentarea acestor beneficii, se recomandă abordarea unu limbaj clar și concis, astfel încât consumatorii să înțeleagă imediat valoarea care este oferită.

Oricare ar fi contextul, cea mai esențială informație care poate fi oferită despre un produs sau serviciu este prin descrierea modului în care acestea aduc valoare în domeniul în care activează.

  • Produsul/serviciul

Produsul sau serviciul

Întrebări ajutătoare

1. Ce reprezintă produsul sau serviciul și care sunt nevoile cărora se adresează?
2. Care caracteristicile fizice ale produsului ca formă, mărime, culoare, aspect, greutate, compoziție, ambalaj?
3. Sunt conferite produsului anumite îmbunătățiri în ceea ce privește funcționalitatea, aspectul, ambalajul, modul de livrare sau prețul practicat?
4. Care este modalitate de prestare a serviciului?
5. Cum se diferențiază produsul sau serviciul față de alte obțiuni existente în piață?
6. Care este procesul de realizare al produsului sau serviciului?
7. Care sunt garanțiile oferite prin prestarea serviciului?
8. Este necesară alcătuirea unui manual de intrucțiuni pentru utilizarea produsului sau serviciului?
9. Există cerințe speciale de depozitare, mentenanță sau protecție pentru produsul sau serviciul oferit?
10. Există autorizații sau certificări necesare pentru fabricarea, comercializarea, livrarea produsului sau serviciului?

Mai multe despre produse și servicii