1.3
Povestea brandului
Completează chestionar
Creează o viziune convingătoare…
Valori
Parcursul de realizare a misiunii și viziunii pentru o afacere, presupune etape în care este necesar a fi luate decizii și a fi stabilite acțiuni concrete de urmat. Un element definitoriu pentru modul în care o afacere alege să-și desfășoare activitatea este stabilirea și menținerea unor criterii și principii după care să se ghideze și pe care să le aibă ca puncte de referință în toate acțiunile pe care le întreprinde.
Prin asumarea unor criterii și principii solide se conturează cultura organizațională și setul de valori pe baza cărora afacerea va funcționa. Valorile afacerii întrețin misiunea și viziunea acesteia, îi dau sens și o desăvârșesc, având o influență majoră asupra tuturor deciziilor și acțiunilor din cadrul ei, fie că e vorba de abordarea clienților, calitatea produselor sau serviciilor oferite, criteriile de angajare, mediul de lucru sau modul de soluționare al problemelor. În oricare dintre situații, valorile ar trebui să încurajeze comportamentele pozitive și dorite care pot conferi o imagine autentică afacerii și să le evite pe cele cu care nu se află în concordanță și ar putea chiar să-i dăuneze.
Dacă în cazul stabilirii misiunii și viziunii, pot apărea numeroase schimbări și revizuiri, în funcția de dinamica survenită în cadrul afacerii, valorile rămân aceleași pe tot parcursul existenței afacerii, pentru că în acest caz ele au la bază o conduită morală.
Am putem evidenția că, de fapt, valorile nu se pot stabili, ci mai degrabă este nevoie să fie identificate în mod realist și ierarhizate în funcție de importanță, astfel încât ele să poată fi convertite în acțiuni concrete, care să reflecte ceea ce afacerea reprezintă de fapt, fiind esența identității ei. Valorile adevărate se pot recunoaște după faptul că devine foarte deranjant atunci când acestea sunt încălcate.
În cadrul unei afaceri valorile determină totul, exprimă modul în care fiecare persoană implicată în afacere lucrează și comunică pentru a crea o echipă omogenă și o conduită profesională spre a oferi clienților o experiență aparte. Poziția valorilor în cadrul afacerii este indicat să fie atât de fermă încât acestea să se dorească a fi menținute indiferent de condiții sau provocări, chiar și în cele mai problematice situații când ar putea apărea tentințe spre abatere.
Identificarea acelor valori cheie, care sunt cele mai reprezentative pentru afacere, ajută la stabilirea priorităților a ceea ce este relevant și clarifică situațiile în care ar trebui să se spună „da” sau „nu”. Astfel se oferă mai multă claritate și un grad crescut de libertate în luarea deciziilor. Valoriile, sunt totodată, o resursa motivațională puternică, ele dau forța, coerența și constanță acțiunilor din fiecare moment și ajută la menținerea direcției pe termen lung.
Cu prietenie!